Diskusia

2Jana2
Avatar
Príspevkov: 493
iconpitu47:
:thumbup: 2Janke :love: a hrach na stenu si uz skusala :confused:

Pitko mas pravdu, bola som naivna, je to hrach na stenu :( Exot na pohladanie :confused:
06.01.2017 23:53
pitu47
Avatar
Príspevkov: 11874
uz sme to skusali viaceri,ale s hrachom mas väcsie sance :w00t:
07.01.2017 00:01
karla23
Avatar
Príspevkov: 1304
http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/415974-sefekonom-boe-o-zlych-predpovediach-pre-britaniu-prognostici-sa-mylili/


:rolleyes: :rolleyes: ...uvidime kde bude najblizsie brexit...:)
07.01.2017 10:06
janaka
Avatar
Príspevkov: 5969
iconkarla23:
http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/415974-sefekonom-boe-o-zlych-predpovediach-pre-britaniu-prognostici-sa-mylili/


:rolleyes: :rolleyes: ...uvidime kde bude najblizsie brexit...:)


kde??? :blink: v severnej korei?:w00t:
si ty len pako:D
07.01.2017 13:07
2Jana2
Avatar
Príspevkov: 493
iconkocur:

janka toto tu je ako ta hra z filmu pelisky - vyderzaj pioner... pamatas?

Jedna zaujimavost k '' Peliskam '' ...... chcela som tento uzasny film odporucit v ramci filmoveho vecera mojim priatelom - rodakom z '' West '' s anglickymi titulkami ...nepochopili :) Po polhodine sme to vzdali ;) Tu srandu pochopime len my, co sme zazili socik :rolleyes:
10.01.2017 11:03
kocur
Avatar
Príspevkov: 6416
icon2Jana2:
iconkocur:

janka toto tu je ako ta hra z filmu pelisky - vyderzaj pioner... pamatas?

Jedna zaujimavost k '' Peliskam '' ...... chcela som tento uzasny film odporucit v ramci filmoveho vecera mojim priatelom - rodakom z '' West '' s anglickymi titulkami ...nepochopili :) Po polhodine sme to vzdali ;) Tu srandu pochopime len my, co sme zazili socik :rolleyes:


toto je inac omnoho zavaznejsie zistenie ako by sa na prvy pohlad mohlo zdat. je totiz zaujimave, ze my dokazeme v pohode rozumiet "ich" vtipom, ich zabave, kulture, hudbe... ale "oni" nam nikdy nerozumeju. nerozumeju nasim filmom, vtipom, nasej historii a nedokazu dokonca spravne napisat ani nase mena. ja mam napr. pomerne velmi jednoduche priezvisko ktore neobsahuje ziadne specialne pismena, ani dlzne a makcene - napriek tomu takmer vzdy ked zapadny cudzinec pise moje meno, takmer vzdy ho skomoli. nerozumiem tomu - nemoze to byt nahoda, uz sa to stalo tisickrat... :confused:
uz davno som sa napr. prestal pokusat prekladat nase vtipy, alebo cokolvek zo slovenskeho prostredia - zapadniari vzdy cumia ako puci a nevedia o com je rec. a to dokonca ani ti, ktorych mam v rodine a ktori to uz u nas ako tak poznaju...
v cloveku to potom vyvolava otazky, ci ma zmysel pokusat sa vytvorit s nimi nejaky funkcny nadnarodny celok - ci to vobec moze fungovat. kedysi som si myslel, ze je to otazka casu - uz som si nie isty... :-/
10.01.2017 13:06
2Jana2
Avatar
Príspevkov: 493
iconkocur:

toto je inac omnoho zavaznejsie zistenie ako by sa na prvy pohlad mohlo zdat. je totiz zaujimave, ze my dokazeme v pohode rozumiet "ich" vtipom, ich zabave, kulture, hudbe... ale "oni" nam nikdy nerozumeju. nerozumeju nasim filmom, vtipom, nasej historii a nedokazu dokonca spravne napisat ani nase mena.......uz davno som sa napr. prestal pokusat prekladat nase vtipy, alebo cokolvek zo slovenskeho prostredia - zapadniari vzdy cumia ako puci a nevedia o com je rec. a to dokonca ani ti, ktorych mam v rodine a ktori to uz u nas ako tak poznaju... v cloveku to potom vyvolava otazky, ci ma zmysel pokusat sa vytvorit s nimi nejaky funkcny nadnarodny celok - ci to vobec moze fungovat. kedysi som si myslel, ze je to otazka casu - uz som si nie isty... :-/

Zaujimave co pises. Nikdy som v podobnych suvislostiach neuvazovala, ale minimalne s tymi menami mam tiez osobnu skusenost. V pisomnej forme mam meno takmer vzdy skomolene, u lekara napr. ked ma volaju s koncovkou - ova - maju problem, skomolia meno tiez. To, ze nam nerozumeju, az taku vyraznu skusenost nemam, mozno, ked to mas v rodine, mas k tomuto poznaniu blizsie. Ja sa s mojimi ''west'' priatelmi o Slovensku nebavim, pravdou je, ze ich ani velmi nezaujima. No a to, ze my v pohode rozumieme ich vtipom, zabave, kulture atd. holt, sme jednoducho chytrejsi, vnimavejsi :rolleyes:

Pokial ide o Pelisky, ja som s tym nepochopenim pocitala, neprekvapilo ma to a ani neurazilo. To uz vobec nie ! Zdovodnila som si to tym nestastnym socikom, v ktorom sme zili a oni ho nezazili. Oni snad ani nemozu pochopit tie fory, ktore my pozname naspamät , to sklamanie z tych bot ....sklenicky ...lyzicky ... nastenka ...pioner ...atd. Ci mozu ? Neviem ...

Bolo by zaujimave, keby napr. Vlado / on ma zenu Rakusanku myslim / napisal, ci ma podobne pocity a skusenost, ako ty .
10.01.2017 19:02
Vlado
Avatar
Moderátor
Príspevkov: 1230
Ja len tolko, ze ten film nepoznam. Takze neviem vo-co-de.
:huh:

Ked sa jedna o mena - ak sa clovek vola Mlynar tak ma problem v Rakusku s vyslovenim "Y" ktore vedie ku komickym situaciam.
Moja manzelka na to ma jednuduchy trick - vyslovuj ako SYDNEY - pri tom si nikto jazyk nelame...
B)
10.01.2017 23:55
pitu47
Avatar
Príspevkov: 11874
icon2Jana2:
Tu srandu pochopime len my, co sme zazili socik :rolleyes:
2janke :love: myslim, ze touto vetou si trafila klinec po hlavicke........ nechcem uvadzat ako priklad mirka, ktory v tom case tahal po dvore kacicku ale generacia mladych ludi, ktori to nezazili to asi ani nemoze pochopit a ked to predsa len pochopia, tak to nedokazu precitit.......... No a co sa tyka rakuskeho humoru, tak suhlasim s Tebou a dokonca aj s kocurom (!), ze ludia v krajinach, kde nevladol dlhe roky socializmus, maju celkom iny zmysel pre humor a ten nas nechapu ...... Neviem, cim to je, ale asi je to tak...... A niekedy mam pocit, ze to vyslovovanie nasich mien robia tak trochu naschval, aby nam dali najavo (ako hovorieval simek s grosmanom), " ze kdo je v pokojicku panem " :)
11.01.2017 21:26
2Jana2
Avatar
Príspevkov: 493
iconpitu47:
icon2Jana2:
Tu srandu pochopime len my, co sme zazili socik :rolleyes:
2janke :love: myslim, ze touto vetou si trafila klinec po hlavicke........ nechcem uvadzat ako priklad mirka, ktory v tom case tahal po dvore kacicku ale generacia mladych ludi, ktori to nezazili to asi ani nemoze pochopit a ked to predsa len pochopia, tak to nedokazu precitit.......... No a co sa tyka rakuskeho humoru, tak suhlasim s Tebou a dokonca aj s kocurom (!), ze ludia v krajinach, kde nevladol dlhe roky socializmus, maju celkom iny zmysel pre humor a ten nas nechapu ...... Neviem, cim to je, ale asi je to tak...... A niekedy mam pocit, ze to vyslovovanie nasich mien robia tak trochu naschval, aby nam dali najavo (ako hovorieval simek s grosmanom), " ze kdo je v pokojicku panem " :)

Pitko ty si to presne, vystizne doplnil :) ak to vobec pochopia, precitit to urcite nedokazu... My, co sme to zazili, to mame pod kozou. Cesi si dokazu excelente robit zo seba srandu. Vystihnut tu trapnost situacie. Kazda hlaska vo filme je perlou. No a tento dalsi for co si pripomenul '' kdo je v pokojicku panem '' ma rozosmial :D namojdusu, ze to asi Rakusania s tymi menami robia naschval. Nikdy ma to nenapadlo, ale asi nieco na tom bude ;)
12.01.2017 10:42
pitu47
Avatar
Príspevkov: 11874
icon2Jana2:

Pitko ty si to presne, vystizne doplnil :)
2janke, dakujem za novorocne lichotky :love: , ale neboj sa, pride mirko a vynada ti, ze sa pchas kocurovi a este aj mne volakde :lol:
12.01.2017 11:28
2Jana2
Avatar
Príspevkov: 493
iconpitu47:
icon2Jana2:

Pitko ty si to presne, vystizne doplnil :)
2janke, dakujem za novorocne lichotky :love: , ale neboj sa, pride mirko a vynada ti, ze sa pchas kocurovi a este aj mne volakde :lol:

Pitko :love: To, ze Mirko moj obdiv k chytrym, inteligentnym a vtipnym ludom vnima ako pchanie sa do '' riti '' je jeho pohlad....... Urcite, keby k chytrym patril on, takuto volovinu nevyslovi. Myslim si, ze to vnima preto tak, lebo on nedostava suhlasne reakcie na svoje prispevky, prave naopak ................... tak si to zdovodni sam sebe takto. Mam pocit, ze radsej zase zdupkal .....
12.01.2017 11:58
kocur
Avatar
Príspevkov: 6416
Cesi si dokazu excelente robit zo seba srandu. Vystihnut tu trapnost situacie. Kazda hlaska vo filme je perlou. No a tento dalsi for co si pripomenul '' kdo je v pokojicku panem '' ma rozosmial :D namojdusu, ze to asi Rakusania s tymi menami robia naschval. Nikdy ma to nenapadlo, ale asi nieco na tom bude ;)[/quote]

ja som to cele myslel ovela vseobecnejsie. pod zapadniarmi som nemyslel ani tak rakusanov, ako skor ine narody . amikov, anglanov, talianov, grekov, svedov, holandanov... k tomu poznaniu som totiz prisiel davno predtym, nez som sa usadil v rakusku - myslim, ze este skor ako som videl prveho ziveho rakusana... :) a to s tymi menami robia aj cudzinci zo vzdialenych koncin, ktori nemaju dovod nieco si na nas dokazovat, lebo o existencii nejakych slovakov/cechov a pod. ani netusia. myslim, ze je to skor o tom, ze su skratka ini - ine myslenie, ine vnimanie, ine priority.... vidiet to aj na zenach... niet nad slovensku nehu, obetavost, prisposobivost a ostane dobre vlastnosti :thumbup: americanka / svedka / holandanka a pod. moze aj vyzerat ako zo zurnalu, ale jaksi to nikdy nie je ono :-/ keby slovenky a ostatne slovanky bozechran vyhynuli, tak by si musel ist nasinec hladat do sikmookych koncin - este tam sa da najst nieco podobne :rolleyes:
12.01.2017 14:36
pitu47
Avatar
Príspevkov: 11874
dobre hovoris, kocur (asi sa ti idem zase pchat), ale vynimky potvrdzuju pravidlo. Urcite, ze nepoznam tolko inostrancov, ako rakusanov, ale mam "znamu" anglicanku, ktora je schopna nas humor chapat a dokonca sa na nom aj zasmiat a ho este svojim prispevkom zveladit.... je pravdou, ze chodila do ceskoslovenskych koncin uz za zuriaceho socializmu, takze mozno vtedy pocitila ten rozdiel, ale tak, ako existuje mirko, existuju aj v tomto pravidle vynimky ...... A pri slovenskych zenach si popri vsetkych dobrych vlastnostiach, ktore si vymenoval, zabudol na ich neopakovatelnu krasu
12.01.2017 14:47
2Jana2
Avatar
Príspevkov: 493
iconkocur:

.......... myslim, ze je to skor o tom, ze su skratka ini - ine myslenie, ine vnimanie, ine priority.... vidiet to aj na zenach... niet nad slovensku nehu, obetavost, prisposobivost a ostane dobre vlastnosti :thumbup: americanka / svedka / holandanka a pod. moze aj vyzerat ako zo zurnalu, ale jaksi to nikdy nie je ono :-/ keby slovenky a ostatne slovanky bozechran vyhynuli, tak by si musel ist nasinec hladat do sikmookych koncin - este tam sa da najst nieco podobne :rolleyes:

Ked som hovorila o Rakusanoch v suvislosti s menami, tak iba preto, ze tu mam osobnu skusenost vyraznejsiu..........Ked ale spominas ostatne narody, mas uplnu pravdu v tom, ako opisujes slovenske zeny, specialne obetavost ...mam tu velmi dobrych znamych ''zapadnych'' Nemcov , maju rodinnu firmu, su velmi uspesni, milionari ...../ uzasne sa im zacalo darit po rozpade Ostblocku / ................
Co ma sokovalo :blink: rodicia su okolo 60, 2 dcery 35 ...jedna ma 3-rocneho syna a je cerstvou vdovou - tragedia. Ked chce ona niekam ist, neexistuje, aby jej rodicia syna povarovali, miluju ho nadovsetko, ale ..........ona si musi zohnat Babysitter. Mama, ktora nikdy nepracovala, je doma a ma Putzfrau. Financne dcery zabezpecia, ale opatera neexistuje. Ani o vnucata, ani o starych rodicov. Na vsetko maju lidi. Inak velmi pohodovi ludia, ale ta mentalita je uplne ina. Ked sa bavime o tom, ako to je na SK, pozeraju ako puci. Nevedia si tu obetavost nasich zien ani predstavit. Deti od 18 musia z domu. Ci sa ti paci, alebo nie ....financne to pokryju, ale staraj sa. Oni jednoducho potrebuju ''Privatzone'' - tak tomu hovoria. Cestuju si po celom svete, uzivaju si, maju ine priority. Na druhej strane mam v Bratislave v rodine mlady par s 3 malymi detmi, kde svokra chodi pomahat s nimi neveste denne 10 hodin ...a to nie je ziadna rarita u nas. Na Slovensku je to tak :)
12.01.2017 15:46
Avatar